Co zrobić, aby twój email marketing dał efekty

E-mail marketing może okazać się bardzo korzystnym sposobem na realne zwiększenie przychodów firmy oraz zainteresowania własną marką nowych klientów. Jednak stanie się tak tylko wówczas, gdy będzie efektywny – czyli będzie dawał potencjalnym odbiorcom to, czego oni poszukują w internecie. Nie warto wydawać pieniędzy i tracić czasu na kampanie, które nie przyniosą zysków. A co zrobić, aby przynosiły?

Czy warto inwestować w e-mail marketing?

Z pewnością warto – mówią o tym liczne badania przeprowadzane przez niezależne media. Wynika z nich, że co drugi Polak dokonuje zakupu pod wpływem informacji zawartej w e-mailach, a wydając 1 zł na kampanię można liczyć nawet na pięćdziesięciokrotne zwiększenie swoich zysków! Wysyłanie ciekawych treści, które trafiają bezpośrednio do potencjalnego odbiorcy, który może być nimi zainteresowany, może okazać się niezwykle skuteczne. W końcu gdy coś trafia na naszą skrzynkę pocztową, często nawet z ciekawości zaglądamy, by sprawdzić tę ciekawą ofertę. Wielu odbiorców szuka na przykład sposobności inwestowania, ciekawych i innowacyjnych produktów, które mogą ułatwić im życie, ale nie poszukuje ich celowo w internecie. Jeśli jednak interesująca oferta znajdzie się w ich skrzynce, jest spora szansa, że skłoni ich do otworzenia e-maila i sprawdzenia, czy to rzeczywiście produkt w sam raz dla nich. Często firmy stawiają na marketing B2B oferując swoje produkty i usługi innym firmom. To świetny sposób, ponieważ firmy zawsze szukają sposobu na oszczędzanie, rozwój i unowocześnianie własnej oferty, a Twój produkt albo usługa mogą im w tym dopomóc.

Jak zainwestować w e-mail marketing, aby działał?

Przede wszystkim – nie rób tego sam! Są firmy wyspecjalizowane w pozycjonowaniu Twojej marki w sieci, które z pewnością podejmą się tego zadania, jakim jest e-mail marketing z korzyścią dla Twojego portfela. To inwestycja, która naprawdę przyniesie zyski. Treści w e-mailach powinny być przygotowywane przez doświadczonego copywritera, który potrafi przemawiać językiem korzyści tak, aby odbiorca czuł się zachęcony do kliknięcia w przycisk nawołujący do akcji. Jednak e-mail marketing powinien być przez odbiorców pożądany – to znaczy, że powinni oni sami wyrazić na niego zgodę, wyraźnie zaznaczając chęć dołączenia do newslettera lub otrzymywania powiadomień na swoją skrzynkę. Wtedy nie będą traktowali Twoich e-maili jako SPAM-u. Tematyka e-maili powinna być zwięzła, dotyczyć jednego zagadnienia, a sama treść – krótka i przykuwająca uwagę. Przygotuj stronę docelową wraz ze specjalistami, którzy będą się tym zajmować, a potem… czerp korzyści z inwestycji w e-mail marketing!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here