jak zwiększyć konwersje w sklepie internetowym

Choć głównym motywem skłaniającym do wyboru konkretnej oferty jest cena, to jednak istnieje również wiele innych czynników, dzięki którym odwiedzający sklep klient decyduje się na dokonanie w nim zakupu. Takimi czynnikami w przypadku sklepów internetowych są m.in. dostępne opcje płatności, metody i czas dostawy, zaufanie i bezpieczeństwo, a także ogólna funkcjonalność serwisu.

Optymalizacja serwisu

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Jeśli zatem nie chcesz, by trafiający do Twojego sklepu klient szybko się zniechęcił i zrezygnował z zakupów, postaraj się przygotować serwis o przejrzystym układzie wewnętrznym, który będzie łatwy w nawigowaniu, tak by klient bez problemu mógł szybko odnaleźć wszystkie ważne dla niego informacje. Intuicyjna nawigacja i uproszczona ścieżka finalizacji zamówienia to sprawdzony sposób to, jak zwiększyć konwersje w sklepie internetowym. Warto w tym miejscu powiedzieć, czym w ogóle jest konwersja. W maksymalnie uproszczonej wersji jest to stosunek liczby kupujących do ogólnej liczby odwiedzających sklep osób. Im wyższy poziom konwersji, tym większa efektywność działania sklepu i większe zyski z realizowanych działań optymalizacyjnych czy marketingowych.

Bezpieczeństwo, dogodne warunki płatności i dostawy

Elementem odstraszającym od oferty sklepu jest często nieatrakcyjna dla klienta forma dostawy oraz jej koszt. Jeśli zatem zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić konwersje w sklepie online, postaraj się udostępnić klientom przynajmniej kilka różnych opcji dostawy. Staraj się również ograniczać koszty związane z wysyłką, a klientom kupującym produkty za nieco większą kwotę, oferuj bezpłatną dostawę. By zwiększyć konwersje, należy również zadbać o zbudowanie atmosfery zaufania, tak by klient realizujący zakupy w Twoim sklepie czuł się bezpiecznie. Ważny jest zatem nowoczesny wygląd serwisu, stworzenie regulaminu zakupów, opisanie procedury zwrotów i reklamacji, a co najważniejsze, zadbanie o bezpieczeństwo transakcji. Klient musi mieć pewność, że zakupy w sklepie są bezpieczne, a w przypadku chęci zwrotu towaru nie będzie miał z tym większych trudności.

Osoby zastanawiające się nad tym, jak zwiększyć konwersje w sklepie internetowym, podejmują wiele często zupełnie niepotrzebnych działań, które mają jedynie marginalny wpływ na decyzje zakupowe klientów, zapominając przy tym o kluczowych kwestiach lub traktując je po macoszemu. By uniknąć tego typu błędów, warto konsultować się ze specjalistami w zakresie marketingu sklepów internetowych i przy ich pomocy wdrażać działania zapewniające możliwie najwyższy poziom konwersji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here