Sprawnie działający magazyn dla e-commerce jest jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia sklepu internetowego i ma istotny wpływ na jego funkcjonowanie i rozwój. Co prawda duże znaczenie niewątpliwie odgrywa przejrzysta i dobrze zaprojektowana strona internetowa, a także kwestie marketingowe, jednak to właśnie sprawna realizacja zamówień powoduje, że klienci są zadowoleni ze świadczonych usług i zazwyczaj korzystają z nich jeszcze wielokrotnie.

Po co magazyn?

Podstawowym zadaniem magazynu jest oczywiście proces wydawania towaru. To właśnie od niego zależy skuteczność funkcjonowania danego sklepu i możliwość wykonywania wielu operacji magazynowych. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa wzrasta ilość klientów, a tym samym zwiększa się zapotrzebowanie na dane towary. Ponadto wiele przedsiębiorstw zakupuje towar w dużych ilościach i rzadko miewa dostawy, co nieuniknione jest chociażby w przypadku importowania towaru zza granicy. W takiej sytuacji niezwykle ważne są operacje wydawania towaru, a także samo magazynowanie i jak najlepsze wykorzystywanie dostępnej powierzchni. Właśnie dla takich osób przeznaczony jest magazyn dla e-commerce.

Magazynowanie towaru

Obecnie wśród sklepów internetowych wyróżnić można kilka modeli magazynowania towarów. Małe sklepy internetowe zazwyczaj gromadzą produkty przeznaczone do sprzedaży własnymi siłami, a więc w ramach własnych struktur czy zasobów. Takie rozwiązanie pozwala na składowanie jedynie niewielkich ilości produktów i wymaga częstych dostaw towaru. Z jednej strony łatwiej jest w ten sposób zarządzać zapasami i minimalizować koszty obsługi, z drugiej może to skutkować częstym brakiem danego towaru w magazynie. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się więc na skorzystanie z powierzchni magazynowej dostarczanej przez firmy zewnętrzne. Najprostszym rozwiązaniem jest znalezienie magazynu na rynku spekulacyjnym. Tego rodzaju magazyny dysponują konstrukcją modułową, dzięki czemu właściciele przedsiębiorstw mają możliwość dopasowania ilości wynajmowanej powierzchni do indywidualnych potrzeb. Osoby najbardziej wymagające mają do dyspozycji także specjalne magazyny built-to-suit, a więc „szyte na miarę”, które opierają się inwestycji logistycznej bezpośrednio dla danego klienta, z uwzględnieniem jego sugestii i wymagań.

Działanie magazynu e-commerce

Magazyn dla e-commerce to jednak nie tylko składowanie towaru, ale także możliwość dostępu do wielu dodatkowych usług, które pozwalają na sprawne zarządzanie tworem przechowywanym w magazynie, kontrolowaniem jego stanu i wysyłaniem zamówień do poszczególnych klientów. Magazyn dla e-commerce oferuje także przyjmowanie dostaw, a więc dosłownie odbieranie towarów przychodzących od dostawców danego przedsiębiorstwa. Umożliwia także przyjmowanie towarów zwracanych przez klientów, jak również wydawanie i wysyłanie poszczególnych produktów zgodnie z zamówieniem.

Oferta magazynów dla e-commerce

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele firm oferujących magazyny dla e-commerce. Wśród nich znaleźć można między innymi eCommerceConnections.pl. Takie firmy działają na prostych zasadach. Przedsiębiorca dostarcza towar, a firma zajmuje się resztą. W przypadku eCommerceConnections.pl oferowane usługi obejmują między innymi bezpieczne przechowywanie produktów w magazynie, a także inwentaryzację. Ponadto, firma po otrzymaniu zamówienia niezwłocznie pakuje towar i wysyła na wskazany adres. Jest to więc wygodne rozwiązanie dla wszystkich przedsiębiorców, którzy nie chcą tracić czasu na rozporządzanie towarem. Towar do magazynu może być wysyłany na palecie lub w kartonach – wedle uznania przedsiębiorcy. Wystarczy pamiętać jedynie o poprawnej identyfikacji i odpowiednim oznakowaniu przesyłanych produktów. System magazynowy można także zintegrować ze sklepem, co pozwoli zautomatyzować obsługę zamówień, a tym samym przyspieszyć ich realizację. Taka integracja pozwoli także na uzyskanie rzetelnych informacji o aktualnym stanie produktów w sklepie. Przedsiębiorcy korzystający z magazynów dla e-commerce mają także wgląd w to, co akurat dzieje się z ich towarem – otrzymują informację zaraz po spakowaniu zamówienia i wydaniu go kurierowi albo zbiorczą listę zamówień zrealizowanych w danym dniu roboczym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here