Coraz więcej aplikacji mobilnych pojawia się w smartfonach współczesnych użytkowników. Własne oprogramowanie proponują firmy ze wszystkich branż. Hotele nie pozostają pod tym względem w tyle. Czy taka aplikacja to dobry sposób na hotelowy marketing?

Renomowani producenci proponują coraz bardziej zaawansowane aplikacje mobilne dla hoteli (np iLumioApp Mobile Concierge – aplikacja mobilna dla hoteli). To często oprogramowanie, które posiada liczne funkcje, pozwala na realizowanie różnych działań na linii klient-hotel i to w różnych obszarach. Taka aplikacja to może być doskonałe narzędzie marketingowe. Należy jednak wiedzieć, jak je wykorzystać.

Czy aplikacja mobilna dla hotelu to dobry pomysł?

Zanim skupimy się na marketingowych możliwościach aplikacji mobilnych, warto kilka słów poświęcić na wyjaśnienie, dlaczego warto wdrażać takie oprogramowanie. Niektórzy właściciele hoteli mają jeszcze co do tego wątpliwości, ale prawda jest taka, że dziś aplikacja mobilna to prawdziwe must have dla każdego hotelu. Można podeprzeć się tutaj danymi: prawie 5 mld ludzi na świecie posiada smartfon (źródło: https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview). To jednak nie wszystko. Prawie 20% gości hotelowych rezerwuje pokoje za pośrednictwem telefonu, z czego 13% robi to regularnie. Ponad 21% osób wyjeżdżających służbowo korzysta z hotelowych aplikacji mobilnych i ponad 18% gości w podróży prywatnej (źródło: http://www.e-hotelarz.pl/mht/?p=9808). Aplikacja mobilna ułatwia klientom korzystanie z oferty hotelu, a do tego pomaga budować relacje z gościem.

Hotelowy marketing w formie mobile

Aplikacja mobilna powinna być szczególnym obszarem zainteresowania działu marketingu każdego hotelu. Takie oprogramowanie to naprawdę bardzo duży potencjał do wykorzystania. To możliwość skutecznego dotarcia z przekazem marketingowym do odbiorcy, a do tego z przekazem spersonalizowanym. W zależności od zachowania klienta aplikacja mobilna może wyświetlać różne komunikaty i specjalnie dostosowaną ofertę. Moduł kampanii reklamowych w takich aplikacjach to często bardzo zaawansowany mechanizm, który pozwala precyzyjnie dobierać nie tylko formę i treść przekazu marketingowego, ale również jego porę wyświetlania. Aplikacja mobilna może skutecznie informować o różnych usługach, promocjach, a nawet o specjalnej ofercie przygotowanej dla konkretnego klienta.

Współczesny konsument z ostrożnością i często nieufnością podchodzi do reklam. Jednak przekaz marketingowy w aplikacji mobilnej hotelu jest bardziej skuteczny niż klasyczny spot reklamowy, ponieważ kierowany jest bezpośrednio do konkretnego odbiorcy i opiera się na analizie jego preferencji zakupowych oraz zachowania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here