Wydaje Ci się, że Twoja strona jest świetnie prowadzona i na tyle atrakcyjna że powinna generować duży ruch – ale tak się nie dzieje? Może warto spojrzeć na swoją witrynę bardziej krytycznym okiem. Przede wszystkim trzeba się postawić w roli internautów, bo przecież to oni decydują o prawdziwej wartości serwisu. Zwróć szczególną uwagę na błędy, jakie najczęściej popełniane są w kwestii budowy i prowadzenia strony internetowej.

1.Nieaktualna treść, zawartość oraz layout

Brak nowych postów, wpisów, aktualizacji czy… przestarzały layout. Może się wydawać, że potencjalny klient nie bierze pod uwagę tego typu parametrów podczas pierwszego zetknięcia ze stroną. Nic bardziej mylnego! Zdobycie zaufania użytkowników wiąże się również z regularnymi zmianami, wprowadzanymi na stronie. Dzięki nim internauci zyskują pewność, że opieka nad witryną jest dobra – co może prowadzić do wniosku, że taka jest też jakość świadczonych usług przez firmę za jej pośrednictwem.

2.Zbyt wolne wczytywanie zawartości strony

To aspekt, który jako pierwszy może zniechęcić użytkowników do korzystania z konkretnego serwisu. Nic nie irytuje ich bardziej, jak długi czas oczekiwania na łądowanie się zawartości witryny. Dlatego też, aby tego uniknąć zaleca się jej właściwą optymalizację.

3.Brak dostosowania serwisu do mobile

Jak często przeglądasz witryny na smart fonie czy tablecie? Na pewno na tyle często, aby zrozumieć, jak zniechęcający potrafi być fakt, że nie są one do nich dostosowane. Jeśli więc odpowiednio nie przystosuje się strony do urządzeń mobilnych można nie tylko zniechęcić do siebie internautów, ale odebrać sobie bardzo wielu potencjalnych nowych klientów. Co więcej, bez właściwej optymalizacji pod tym kątem strona nie osiągnie wysokiej pozycji w rankingu Google!

4.Brak CTA

Przyciski Call To Action pomagają skłonić użytkownika do przeglądania strony oraz pozwalają zachęcić do wykonania pożądanej akcji. Nie posiadając CTA na witrynie odbiera się szansę m.in. na zebranie większej listy bazy mailingowej, wypełnienia formularza czy wygenerowanie ruchu na konkretne podstrony.

wp5.jpg

5.Brak odwołań do profili Social Media

Odpowiedź sobie na proste pytanie – po co prowadzić Social Media, skoro nie komunikuje się ich na swojej stronie? Choć dzięki mediom społecznościowym możesz pozyskać potencjalnych klientów, to warto również, aby Ci, który już naleźli się na Twojej strony mieli do nich dostęp. To przecież na Facebooku czy innych profilach budujesz wiarygodność swojej firmy! Bardzo wielu użytkowników ceni konkretne marki właśnie za nią. Nie pozwól więc, aby to konkurencja budowała większe niż Ty!

Jeśli potrzebujesz pomocy przy wprowadzeniu optymalizacji na swoim serwisie, koniecznie skontaktuj się z Alte Media https://www.altemedia.pl Ta doświadczona agencja pomorze Ci wprowadzić właściwe zmiany oraz zadba o pozycjonowanie Twojej witryny! 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here