Aromatyzacja może być stosowana praktycznie we wszelkiego rodzaju pomieszczeniach, począwszy od sklepów poprzez biura, a na punktach gastronomicznych kończąc. Ten rodzaj marketingu został już dawno doceniony przez przedsiębiorców, którzy pragną budować swój pozytywny wizerunek.

Aromatyzowanie pomieszczeń stale zyskuje na popularności. Montaż aromatyzatorów, które rozpylają zapachy w postaci przyjaznej i przyjemnej dla człowieka mikromgiełki nie jest drogim rozwiązaniem i może w stosunkowo krótkim czasie przynieść realne korzyści – zarówno finansowe (poprzez wzrost sprzedaży), jak również te wizerunkowe. Montażem aromatyzatorów zajmują się wyspecjalizowane firmy, jak EMKA S.A z Żyrardowa

Jak to działa?

Podstawą działania systemu jest nowoczesny i przede wszystkim dyskretny aromatyzator, który działa na zasadzie zimnej dyfuzji – czyli zamienia skoncentrowaną kompozycję zapachową w mikoromgiełkę, która świetnie łączy się z powietrzem tworząc tym samym przyjazny klimat. W zależności od wielkości oraz rodzaju pomieszczenia specjaliści z firmy EMKA S.A. pomogą wybrać odpowiednią kompozycję zapachową. Ważną zaletą stosowania nowoczesnych aromatyzatorów jest to, że mogą być one umieszczone w dowolnych miejscach np. supermarketu. I tak można stosować zapach spożywczy w pobliżu stoiska ze świeżym pieczywem, zapach morski przy artykułach biurowych, cytrusowy przy owocach, a orientalny przy dziale spożywczym lub z przyprawami.

Gdzie można zastosować aromatyzację pomieszczeń?

Aromatyzację pomieszczeń można zastosować wszędzie. Jest to na tyle uniwersalne rozwiązanie, że sprawdzi się zarówno w hotelu, jak również biurze, restauracji czy sklepie. Zawsze należy brać pod uwagę przeznaczenie pomieszczenia oraz dobór odpowiedniej kompozycji zapachowej, która wpłynie na stworzenie przyjemnego klimatu. Aromatyzatory pomieszczeń mogą być stosowane między innymi w:

– małych sklepach osiedlowych,
– dużych sklepach wielkopowierzchniowych,
– kwiaciarniach,
– drogeriach,
– kawiarniach, piekarniach, cukierniach, ciastkarniach czy pierogarniach,
– restauracjach,
– biurach, bankach, punktach sprzedaży,
– salonach kosmetycznych i fryzjerskich.

Aromatyzacja w dziale ze świeżym pieczywem

Każdy z nas lubi zapach świeżego pieczywa – zwłaszcza o poranku. Odwiedzając piekarnię lub stoisko z pieczywem w supermarkecie czujemy otaczający nas zapach chleba, bułeczek czy rogalików. Czujemy się wtedy bardzo komfortowo, przywoływane są nasze wspomnienia (często z domu rodzinnego), nabieramy również chęci do zakupu pieczywa. Często jest to zasługa nie tylko dobrej jakości pieczywa, ale przede wszystkim dobrze dobranej kompozycji zapachowej, w tym przypadku spożywczej.

Aromatyzacja w drogerii

Każdy z nas choć raz w życiu odwiedził drogerię i doskonale wie, jak intensywne zapachy kosmetyków i innych produktów tam się znajdują. Często zastanawiamy się, dlaczego mimo tak dużej ilości produktów zapach, który czujemy jest delikatny, przyjemny, wprowadzający w zakupowy nastrój i unoszący się dokładnie tak samo w każdym miejscu. Zasługą są nie tylko kosmetyki, ale aromatyzaor, który rozpyla specjalnie dobraną kompozycję zapachową. Zapach ma pobudzać nas do działania – w tym przypadku do zakupu np. kosmetyków.

Aromatyzacja w restauracji

Gdy wchodzimy do restauracji często czujemy zapach dań, przypraw, picia. Nie czujemy zapachu oleju lub surowego mięsa. Często zapach przygotowanych dań kusi nas już przed wejściem do lokalu. Jest to również zasługa zapachu pochodzącego z aromatyzatora. Tu działa odpowiednio dobrana kompozycja spożywcza, dzięki której budowana jest przyjemna, rodzinna atmosfera oraz u potencjalnego klienta wywoływane jest uczucie głodu oraz pragnienia.

Źródło: Aromaemka.pl – Marketing zapachowy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here