seo

Wiele osób używa pojęć SEO oraz pozycjonowanie stron internetowych jako synonimów i wykorzystuje je zamiennie. Czy jest to jednak rzeczywiście to samo? Jak mawia pewien klasyk YouTube’a – „nic bardziej mylnego”. To pojęcia, która są wprawdzie ze sobą mocno związane, ale nie podpadają pod dokładnie tę samą definicję. Poniżej wyjaśniamy różnice i wskazujemy, jaka jest relacja tych dwóch określeń związanych z działaniami na stronach internetowych w sieci.

SEO a pozycjonowanie stron internetowych – różnice

Jeśli nie są to pojęcia tożsame, ale odnoszące się do tego samego zagadnienia, to jaki jest stosunek jednego pojęcia do drugiego? Najłatwiej wyjaśnić to w taki sposób: SEO jest jednym z elementów pozycjonowania stron internetowych. Pozycjonowanie jest pojęciem szerszych, w którego skład wchodzi wiele różnych działań i procesów, a jednym z nich z nich jest właśnie SEO. To doskonale obrazuje, że używanie tych pojęć zamiennie jest błędem. Warto nadmienić, że sprawa rozróżnienia SEO i pozycjonowania jest paląca tylko w języku polskim, w którym wyróżniło się właśnie pojęcie pozycjonowania strony internetowej https://www.kobosystem.pl/uslugi/pozycjonowanie/. W języku angielskim nie ma osobnego określenia na pozycjonowanie niż SEO – a zatem to problem typowy dla polskiego słownika pojęć związanych z funkcjonowaniem w internecie.

Do czego ogranicza się SEO?

SEO to – wyjaśniając pojęcie z angielskiego search engine optimization – optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. W Polsce najczęściej jest to optymalizacja względem Google – najpopularniejszej z wyszukiwarek. Na działania SEO składa się optymalizacja z jednej strony treści danej witryny internetowej, z drugiej – jej kodu i struktury. W ramach optymalizacji treści dokonuje się takich zabiegów jak opracowanie odpowiedniej treści w tagu tytułowym, rozmieszczenie i nasycenie witryny słowami kluczowymi, ustawienie tekstu alternatywnego dla elementów graficznych czy praca nad ustawieniem linkowania wewnętrznego między podstronami. Z kolei w ramach optymalizacji kodu i struktury przeprowadza się m.in. działania związanie z poprawą czasu ładowania strony, zabiegami zmieniające adres witryny by był bardziej przyjazny i klarowny czy instalacją kodów Google Analytics. Główny cel SEO to zatem takie dostosowanie treści, kodu i struktury witryny internetowej, by była ona lepiej widoczna i bardziej przyjazna dla robotów wyszukiwarki internetowej.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Jak wspomniano, pozycjonowanie stron internetowych https://www.kobosystem.pl/uslugi/pozycjonowanie/ to pojęcie szersze. Poza wskazanymi wcześniej działaniami w obrębie SEO obejmuje ono takie działania jak link building, content marketing i analitykę internetową. Zatem poza działaniami służącymi poprawie przyjazności witryny dla robotów Google, mieszczą się w tym pojęciu dodatkowe posunięcia, które wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz mierzenie wyników tych działań, czyli m.in. tworzenie atrakcyjnych treści reklamowych, pobudzanie aktywności odwiedzających stronę internautów, zmierzające do intensyfikacji linkowania, budowanie relacji z odbiorcami strony internetowej, a także mierzenie efektów wprowadzonych zmian i dziejących się procesów. Podstawowy cel pozycjonowania to uzyskanie i utrzymanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych dla określonych słów i fraz kluczowych.

Czy warto ograniczać się do samego SEO?

Znając rozróżnienie między SEO i pozycjonowaniem stron internetowych warto się zastanowić, czy w pracy nad swoją witryną w sieci ograniczyć się tylko do działań z obszaru SEO, czy konieczne jest także rozszerzenie tych prac na te znajdujące się w obszarze pozycjonowania. Z pewnością jeśli chcemy osiągnąć sukces w sieci – ze stroną internetową swojego przedsiębiorstwa, własnym sklepem internetowym czy blogiem, na którym chcielibyśmy zarabiać – w dzisiejszych czasach niezbędne jest podjęcie działań i zabiegów związanych z poprawą widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych. Bez tego trudno jest zaistnieć w sieci z nową stroną internetową. A czy ograniczać się tylko do działań SEO? Można, choć do poprawy widoczności swojej witryny w sieci warto podejść kompleksowo. Jeśli pokładamy wiele nadziei w naszej stronie internetowej, jest ona niezbędna do powodzenia naszego biznesu lub ma być głównym źródłem pozyskiwania klientów – nie zaleca się ograniczać jedynie do działań z zakresu SEO, a poszerzyć je o całe spektrum elementów składających się na pozycjonowanie strony internetowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here