Używane laptopy

Sprzedaż używanych laptopów w Polsce stale wzrasta. Podobnie jak liczba klientów zainteresowanych ich nabyciem. Nie są to wyłącznie odbiorcy indywidualni ale również bardzo duża liczba firm. Nie tylko małe, poszukujące oszczędności przedsiębiorstwa sięgają po laptopy “secondhand” robi to również wiele dużych spółek. Nie jest to więc uzależnione wyłącznie względami ekonomicznymi ale również zmianą podejścia. Dla wielu ekologiczne zasady działania tzw. reguła 3R dotyczy również IT i sposobu gospodarowania sprzętem komputerowym. Daje to więc nowe możliwości dla firm, które właśnie są na etapie pozbywania się sprzętu komputerowego lub wymiany na nowy. Od czego zacząć?

Na początek dobrze jest znaleźć zewnętrzną firmę, która zna rynek używanego sprzętu komputerowego. Laptopy mogą mieć różne konfiguracje, dostosowane były do potrzeb różnych stanowisk pracy i wykonywanych działań. Ich wartość może więc być różna. Dodatkowo na cenę używanego laptopa ma wpływ aktualny jego stan. Zarówno kondycja podzespołów jak i obudowy. Uszkodzenia, zadrapania, przebarwienia to problem. Podobnie jak większe niż zwykłe ślady użytkowania czy braki np. klawisza, uszkodzona matryca, kamera czy posty USB. Im więcej braków i wad tym gorsza cena ponownej sprzedaży. Warto więc w niektórych przypadkach rozważyć drobne naprawy. Niekiedy wystarczy naprawdę niewiele dodać , uzupełnić.

Używane komputery są klasyfikowane do kilku kategorii określających stopień wyeksploatowania urządzenia, stan techniczny i wizualny. Wszystkie te kryteria mają wpływ na finalną cenę sprzedaży. Warto zainwestować w drobne naprawy, które nie tylko umożliwią nam później szybszą sprzedaż urządzenia ale też pozwolą uzyskać lepszą kwotę. Jeżlei wymianę sprzętu komputerowego firmy bedziemy realizować z firmą zewnętrzna wspierającą takie działania, możemy otrzymać wsparcie serwisowe. SELKEA oferuje kompleksową pomoc w przygotowaniu do ponownej sprzedaży laptopów. Zaczynamy od dokładnego audytu technicznego. Da nam obraz aktualnego stanu laptopów. Później można poddać kilka urządzeń serwisowaniu i wreszcie przyjdzie czas na wycenę. Na podstawie realnych danych (audyt) można przygotować realną wycenę. SELKA składa również ofertę odkupu sprzętu. Często dotyczy ona zarówno sprzętu sprawnego jaki posiadającego wady.

Przy okresowej wymianie laptopów w firmie należy pamiętać jeszcze o jednym – usunięciu danych wrażliwych. Zwłaszcza kiedy planujemy przekazać je do innych jednostek / oddziałów a zwłaszcza sprzedać. Jeżeli istnieje szansa, że z urządzenia będzie korzystała w przyszłości osoba upoważniona koniecznie należy zadbać o bezpieczeństwo danych. Osoby postronne nie powinny nigdy ich odczytać. Konieczne więc jest wyczyszczenie nośników elektronicznych. Najlepiej by było ono w pełni skuteczne. Takie możliwości daje nam m.in. programowe nadpisanie danych. Wymaga ono zastosowania specjalistycznego software. Pozwoli ono na zastąpienie dotychczas przechowywanych informacji ciągiem przypadkowych znaków. Uniemożliwia to całkowicie ich odczytanie w przyszłości. TYm samym dane firmy są w pełni bezpieczne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here