czytnik

System ewidencji wejść i wyjść jest konieczny w każdym przedsiębiorstwie. W klasycznej wersji polega on na rejestrowaniu czasu pracy pracowników w sposób ręczny, na przykład na wypełnianej długopisem liście. Jednak najnowsze technologie pozwalają odejść od tego typu klasycznych rozwiązań na rzecz bardziej nowoczesnych i znacznie dokładniejszych.

Ewidencja czasu pracy pracowników, czyli konieczność w każdej firmie

Trudno wyobrazić sobie przedsiębiorstwo, w którym nie jest prowadzony rejestr czasu pracy pracowników. Rejestr ten jest niezbędny między innymi do ustalania stawki dla nich, ale także rozliczania ich z ewentualnych błędów czy też nieodpowiedzialności, takiej jak spóźnienia lub opuszczenie dnia pracy.

Klasyczne systemy, polegające na zapisywaniu się ręcznie na kartach pracy, powoli odchodzą już w zapomnienie ze względu na trudności, jakie sprawiają. Wymagają ręcznego sprawdzania, które jest praco- i czasochłonne, a także zajmują sporo miejsca. Znacznie lepszym sposobem jest więc wykorzystanie nowoczesnych metod, takich jak system bibinet, proponowany przez polskiego specjalistę od urządzeń elektrycznych, MicroMade. System ten pozwala na elektroniczną ewidencję wejść i wyjść poszczególnych pracowników, a jego działanie opiera się na wykorzystaniu małego urządzenia, jakim jest czytnik kart.

Kontrola dostępu? Także dzięki czytnikom

Jeśli w twojej firmie niezbędne jest kontrolowanie dostępu do pewnych jej części, zamiast klasycznych kluczy możesz również wykorzystać system bibinet oraz zamki elektroniczne, które pozwolą ci na szybką kontrolę wejść i wyjść pracowników z tej strefy. Kontrola dostępu będzie na pewno bardzo wygodna, jeśli niektórym pracownikom z jakiegoś powodu musisz odmówić dostępu do niektórych pomieszczeń. Sprawdzi się także jako model zabezpieczenia przed niektórymi klientami, którzy chcieliby wejść do miejsc, które nie są przeznaczone dla nich.

Nowoczesne czytniki kart

System bibinet współpracuje ściśle z czytnikami kart. Powinny być one zaprogramowane w taki sposób, aby umożliwiały odczyt danej karty pracownika, wraz z godziną jego pojawienia się i godziną wyjścia. Dedykowane do omawianego systemu czytniki mogą obsłużyć nawet do 10 tysięcy kart, co jest wielkością wystarczającą w wielu obecnych firmach. Jednocześnie, mogą przechowywać w pamięci nawet 65 tysięcy zarejestrowanych wejść i wyjść, co z kolei sprawia, że łatwo można prześledzić drogę każdej osoby w ciągu ostatnich godzin, a nawet dni. Dzięki temu nic nie umknie osobie, zajmującej się kontrolą.

Najważniejsze cechy czytników

Zaawansowane czytniki kart personalnych nie tylko potrafią ewaluować czas pracy, ale także odznaczają się szeregiem innych cech, które tworzą z nich bardzo pożądane elementy w każdej firmie. Przede wszystkim są niezwykle odporne na czynniki zewnętrzne, dzięki czemu nie muszą znajdować się w środku budynku. Co więcej, działają bezprzewodowo i mogą łatwo, szybko nadzorować każdą zmianę następującą w układzie. Na koniec warto też wspomnieć, że odznaczają się eleganckim wyglądem dzięki ekranom, które posiadają.

W efekcie korzystanie z nich jest więc łatwe i bardzo efektywne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here