Decydując się na założenie swojego sklepu internetowego możesz wybrać jedno z trzech rozwiązań. Wykupić licencję na oprogramowanie i stworzyć swój sklep od podstaw bazując na jednym z wielu silników e-commercowych. Wykupić wersję podstawową, którą następnie będziemy musieli samodzielnie skonfigurować i uruchomić lub zamówić gotowy sklep internetowy pod klucz.

Zakładając sklep internetowy Twoją mocno stroną jest zapewne handel, sprzedaż czy nawet marketing. Tworzenie sklepów internetowych, kodowanie czy tworzenie layoutu na potrzeby webu prawdopodobnie już nie koniecznie. Podobnie zakładając sklep stacjonarny nie koniecznie musimy znać się na budowlance. Kupowanie samej licencji na silnik sklepowy lub customizowanie gotowego szablonu tylko pozornie jest tańszym rozwiązaniem. W przyszłości będzie generować tylko „łatanie” już gotowego sklepu internetowego na asap lub nie będzie przynosić optymalnych dochodów.

Co zyskujesz zlecając wdrożenia gotowego sklepu internetowego?

Przede wszystkim doświadczenie i wiedzę nie jednego programisty, a najczęściej całego zespołu wdrożeniowego z danej firmy. Nawet jeśli zatrudnimy programistę, który mógłby nam stworzyć sklep internetowy to będzie tylko jedna osoba. Firma posiada całe zaplecze programistów, którzy mogą wymieniać się doświadczeniem i są odpowiedzialny za poszczególne etapy wdrożenia. Dodatkowo mogą być nawet tańsi. Dla dużej firmy Twój sklep internetowy to kolejne zlecenie. Dlatego przy odpowiedniej automatyzacji procesów wdrożeniowych i optymalizacji wydatków może być taniej, szybciej, a przy tym zdecydowanie lepiej.

Na pewno zyskujesz też czas. Zakładanie sklepu internetowego to nie tylko tworzenie strony internetowej. Jest to pracochłonne zajęcie w skład, którego wchodzi wiele dodatkowych czynników. Gospodarka magazynowa, uzgadnianie warunków dostaw kurierskich. Przygotowanie księgowości, procesów obsługi klienta. No i nie należy zapomnieć o konsultacjach z radcą prawnym, który przygotuje dla nas dedykowane dokumenty dot. polityki prywatności, przetwarzania danych, odstąpienia od umowy, zwrotów, reklamacji czy nawet szablonów konkursów na social media. Zamawiając gotowy sklep internetowy możemy więcej czasu poświęcić na właśnie takie około sprzedażowe działania.

Jak powinna wyglądać współpraca przy przygotowywaniu gotowego sklepu internetowego?

Na początek powinien zostać Ci przydzielony Project Manager i nadzór nad projektem. Przeprowadzi on z Tobą rozmowę gdzie pozna Twoje potrzeby, preferencje i wymogi. Na tym etapie też będzie mógł wstępnie wycenić wdrożenie. Kolejny krok to zaprojektowanie szaty graficznej Twojego sklepu oraz logo. Po tym etapie analogicznie będą projektowane kolejne elementy sklepu. Wiadomości e-mail, szablony aukcyjne, bannery reklamowe itd., tak aby miały zgodną stylistykę. Następnie import danych (jeśli posiadamy) klientów, zamówień, produktów i opinii. Gdy juz mamy wszystkie składowe możemy kodować sklep i przetestować wszystkie jego funkcjonalności. 

W dalszej części można zająć się z bardziej zaawansowanymi kwestiami. Czyli konfiguracja integracji z kurierami, serwisami płatności, serwisami aukcyjnymi itd.). W tym etapie lub później może dojść do integracji z systemem ERP.  Jeśli też sobie życzymy, to gdy już mamy całość możemy poprosić o aplikację mobilną.

Na samym końcu pozostaje już tylko przeszkolenie z obsługi systemu sklepowego. Ten element powinien być nieodłączną częścią Każdego gotowego wdrożenia sklepu internetowego.

Źródło: https://www.idosell.com/pl/shop/services/implementation/turnkey/sklep-pod-klucz/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here