Z linków najczęściej korzystamy na stronach internetowych, ale czasem przydaje się też odnośnik w dokumencie tekstowych. Jak dodać link w Wordzie? Jest na to kilka prostych sposobów.

Zapisanie adresu

Najłatwiejszą metodą dodawania linków jest po prostu zapisanie pełnego adresu strony. Jest to sposób najbardziej przydatny wtedy, gdy chcesz po prostu dodać adres witryny, a nie podlinkowywać konkretne słowa. Wówczas możesz skopiować adres strony z przeglądarki www lub zapisać go w Wordzie, jeśli znasz domenę na pamięć.

Uwaga: czasem link nie chce „zaskoczyć” – powodem jest najczęściej wpisanie niepełnego adresu. Musisz dodać do niego również przedrostek „http://”. Na przykład adres strony „przykladowyadres.pl” należy zapisać w taki sposób: http://przykladowyadres.pl

Łatwo poznasz, że link jest gotowy – po zapisaniu i naciśnięciu spacji lub klawisza Enter, adres podświetli się na niebiesko. Dziwi Cię to, że link musi zawierać „http://”? To prawda, że dziś zdecydowana większość odnośników w tekstach czy na stronach nie ma już takiej postaci. Jednak bez obaw. Możesz cofnąć się kursorem na zapisany adres i wykasować przedrostek, gdy link już „chwyci”.

Skopiowanie tekstu

Kolejny sposób na to, jak dodać link w Wordzie to skopiowanie tekstu, w którym znajduje się pożądany przez Ciebie link. Jeśli np. chcesz dodać link do źródła, który znajduje się artykule znalezionym w sieci, możesz po prostu zaznaczyć ten tekst i wkleić go do Worda. Odnośnik powinien się dodać automatycznie wraz z treścią. Następnie możesz odpowiednio sformatować link, by rodzaj i rozmiar czcionki pasowały do reszty dokumentu.

Prawy przycisk myszy

W większości wypadków jednak przyda Ci się metoda trzecia, a więc użycie menu prawego przycisku myszy. To najprostszy sposób, gdy chcesz podlinkować jakieś słowo lub frazę, np. w ten sposób. Jak dodać link w Wordzie tą metodą?

Najwygodniej jest najpierw skopiować adres, do którego chcesz linkować. Możesz skopiować go z paska adresu przeglądarki www. Gdy już domena znajduje się w schowku, przełącz się z powrotem na Worda i zaznacz lewym przyciskiem myszy słowo lub frazę, które chcesz podlinkować. Następnie kliknij na zaznaczony obszar prawym przyciskiem myszy, a w rozwiniętym menu znajdź opcję „Link” i najedź na strzałkę, obok tej pozycji, by rozwinęło się dodatkowe submenu. Będzie w nim widoczny skopiowany link. Wystarczy kliknąć na niego lewym przyciskiem i gotowe! Fraz podlinkowana. Jeżeli chcesz dodać link do pojedynczego słowa, nie musisz nawet zaznaczać obszaru – możesz kliknąć od razu bezpośrednio na wyraz prawym przyciskiem myszy.

Czasem wygodniejsza może być też inna metoda na to jak dodać link w Wordzie za pomocą prawego przycisku myszy. Mowa o możliwości wpisania adresu ręcznie. Kliknij prawym przyciskiem myszy na wyraz (lub zaznaczoną frazę), a następnie kliknij w opcję „Link”. Otworzy się nowe okienko. W białym pasku należy wpisać pełną nazwę adresu, do którego chcesz linkować. Następnie klikasz „Ok” i link jest dodany.

Sprawdź poprawność linku

Po umieszczeniu odnośnika warto sprawdzić jego poprawność. Aby to zrobić, najedź kursorem na utworzony odnośnik, a następnie naciśnij na klawiaturze przycisk ctrl i kliknij w link lewym przyciskiem myszy. Odnośnik powinien się otworzyć w domyślnej przeglądarce www. Czasami otwieranie trochę trwa, więc warto chwilę poczekać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here