Na pewno nie raz widziałeś krótkie linki, składające się często z nie więcej niż 10 znaków. Po kliknięciu w nie zostajesz przeniesiony na zupełnie inny adres – ale bez obaw, taki był zamysł osoby, która wkleiła linka. Prawdopodobnie oryginalny odnośnik był bardzo długi, więc ktoś postanowił go skrócić. Też chcesz skorzystać z takiej opcji? W takim razie zobacz, jak skrócić link?

Jest kilka stron, które pozwalają na skracanie linków całkowicie za darmo. Niżej pokazujemy, w jaki sposób zrobić to za pomocą narzędzia oferowanego przez Google.

Skracanie odnośników z Goo.gl

Podobno wiele osób nie czyta nagłówków, ale jeżeli Ty do nich nie należysz, to już wiesz, na jaką stronę powinieneś wejść. Googlowe narzędzie do skracania linków nazywa się Goo.gl – jak widać domena pięknie sugeruje charakter strony.

A więc wpisz w wyszukiwarkę Goo.gl. Twoim oczom powinna pokazać się następująca strona:

 

 

Na górze widać pasek, podobny do tego z wyszukiwarki. Czas więc skopiować Twojego długiego linka. Wejdź na stronę, do której chcesz utworzyć krótkiego linka i skopiuj go. Następnie wklej w pasek na stronie Goo.gl. Kolejny krok to kliknięcie przycisku „Shorten URL”. Gdy go naciśniesz, zauważysz, że poniżej pojawiły się dwa linki.

W kolumnie „Original URL”, czyli po lewej stronie, widoczny jest dłuższy link, który przed chwilą kopiowałeś. Następna jest data i Twoja skrócona wersja linku oraz liczba wejść na krótkiego linka.

Jak skrócić link? Wystarczy, że teraz skopiujesz ten krótszy odnośnik. Możesz w tym celu wykorzystać przycisk kopiowania, który pojawia się po najechaniu kursorem na link. Po skopiowaniu, wklejasz krótki link, gdzie tylko chcesz.

Kiedy warto skracać linki?

Wiesz już jak skrócić link, w takim razie zastanówmy się jeszcze po co to robić. Jest kilka powodów. Pierwszy z nich to estetyczna strona Twoich postów. Jeżeli chcesz wrzucić coś chociażby na Facebooka i dodać link z długim adresem strony i kolejnymi kategoriami, to taka wiadomość nie będzie wygląda szczególnie atrakcyjnie. Co gorsza, niektóre linki potrafią się ciągnąć nawet na kilka linijek – dotyczy to np. wyników wyszukiwania. Wówczas można zamienić rozbudowany odnośnik na zgrabne kilka znaków i wrzucić go w dowolne miejsce.

Drugi powód to kwestie formalne i zawodowe. Krótkie linki stały się dość powszechne i często korzysta się z nich podczas linkowania na oficjalnych fanpage’ach – długie odnośniki pełne dziwnych znaków po prostu nie wyglądają profesjonalnie. Wówczas znów wystarczy wiedzieć jak skrócić linka, by łatwo zamienić brzydki odnośnik w atrakcyjny i dobrze wyglądający post, który pięknie zaprezentuje się na firmowym fanpage’u. Oczywiście nie dotyczy to sytuacji, w której linkujesz np. do swojej strony oficjalnej. W takim wypadku warto pokazać adres, by zwiększyć szanse, że domena zostanie zapamiętana.

Trzeci powód to ograniczona liczba znaków na niektórych portalach społecznościowych. Może się zdarzyć, że poza długim linkiem nie byłbyś w stanie umieścić już żadnej sensownej informacji albo i sam link nie zmieściłby się w limicie. Skracanie linków skutecznie rozwiązuje ten problem.

Do tego można dołożyć jeszcze czwarty argument, jakim jest liczba wyświetleń. Jeżeli to jedyna informacja jakiej potrzebujesz, a nie chcesz sięgać po bardziej złożone narzędzia, strona taka jak Goo.gl będzie znakomitą pomocą. Łatwo sprawdzisz np. ile osób weszło na linka podanego w Twoim ogłoszeniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here