Jeśli szukasz skutecznego sposobu na budowanie długofalowych relacji z klientami, to w Twojej strategii marketingowej nie może zabraknąć narzędzia takiego jak email marketing. To skuteczny, tani i łatwy w obsłudze kanał dotarcia do przedstawicieli grupy docelowej. Każdy wysłany e mail to szansa na wzrost konwersji – przekonaj się, jak zadbać o skuteczny emailing!
Krok 1 – tworzenie listy odbiorców
Jeśli chcesz stworzyć skuteczną kampanię, to pierwszą rzeczą, od której musisz zacząć, jest budowa listy odbiorców. I tu pojawia się jedno z najważniejszych pytań – skąd pozyskać adresy e mail potencjalnych klientów? Jak to zrobić, aby działać w zgodzie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa?
Pamiętaj, że email marketing to skuteczne narzędzie, jednak pod warunkiem, że wiadomości będą docierały do właściwych osób. Odbiorcy muszą wyrazić zgodę na otrzymywanie ofert handlowych.
Skąd zatem pozyskiwać subskrybentów? Możesz na swojej stronie internetowej zamieścić okienko kierujące do zapisów. Chcesz przekonać więcej osób do tego, aby dopisały się do subskrypcji? Daj im coś w prezencie – może to być np. krótki e-book zawierający cenne wskazówki z Twojej branży.
Krok 2 – jak stworzyć szablon graficzny?
Sama lista subskrybentów nie wystarczy ani do tego, aby zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, ani aby poprzez emailing budować ekspercki wizerunek firmy czy zacieśniać relacje z klientami. Będzie Ci potrzebny szablon graficzny, na którym będziesz wysyłać wiadomości do osób korzystających z subskrypcji.
Co do zasady, masz dwie możliwości:
- opcja pierwsza to samodzielne stworzenie szablonu graficznego (lub zlecenie tego zadania grafikowi);
- opcja druga to skorzystanie z gotowych szablonów oferowanych przez niemal każdy program wspierający email marketing.
Pamiętaj, aby tworząc szablon graficzny dopasować go do identyfikacji wizualnej całej marki. Dzięki temu zachowasz spójność wizualną i łatwiej zapadniesz w pamięć potencjalnym odbiorcom Twoich produktów lub usług.
Krok 3 – jak wykreować treść e mail?
Masz już bazę odbiorców i stworzyłeś przyjemny dla oka szablon graficzny? Pora na ostatni element, czyli treści wartościowe dla odbiorcy.
Pamiętaj, aby nie przesadzać z długością wysyłanych wiadomości – w dzisiejszych czasach nikt nie ma czasu na to, aby zagłębiać się w lekturze rozległych poematów.
Najważniejsze informacje zamieść jak najwyżej, ponad linią załamania. Stwórz też chwytliwy tytuł, który zachęci do otwarcia wiadomości e-mail.