Działania promocyjne w przypadku muzyków są tak samo ważne, jak w innych branżach artystycznych. Nietrudno jednak się domyślić, że najlepszą reklamą i promocją będzie dla każdego wokalisty lub muzyka po prostu udostępnienie swojej twórczości fanom. Dlatego warto wiedzieć, jak znaleźć się na playlistach Spotify, czyli w miejscu, które każdego dnia odwiedzane jest przez miliony słuchaczy. Wystarczy wspomnieć, że tu właśnie codziennie pojawia się ponad 40000 utworów. Liczba jest więc ogromna, a możliwości promocyjne nieograniczone. Jeżeli więc chcemy znaleźć się na playliście tego jednego z najbardziej cenionych serwisów, to przede wszystkim powinniśmy skorzystać z dystrybucji muzycznej. Można tu wykorzystać dostawców, którzy zagwarantują przesłanie swojej muzyki do tej platformy streamingowej.
Różne metody promocji muzycznej
Jako artyści musimy także brać pod uwagę pewne mechanizmy, które są związane z zarządzaniem takimi serwisami. Załóżmy więc, że mamy zaplanowaną premierę naszego utworu, który chcemy właśnie wypromować i chcemy, aby trafił na playlistę. Wykorzystując więc jakiegoś dostawcę, takiego na przykład jak DistroKid czy TuneCore przesyłamy naszą twórczość na Spotify, ale należy to zrobić przynajmniej tydzień przed datą premiery utworu. To ważne, ponieważ wtedy zwiększamy prawdopodobieństwo, że utwór będzie bardziej rozpoznawalny i trafi do szerszego grona odbiorców.
Samo przesyłanie muzyki to jednak jeszcze nie jest gwarancja sukcesu. Powinniśmy budować swoją obecność na Spotify, a najważniejsze będzie stworzenie artystycznego konta. Należy więc wybrać odpowiednie opcje przy zakładaniu profilu. Dużo zależy od tego, czy występujemy jako solowy artysta, czy też jako zespół. W ten sposób zarabianie na Spotify szybciej może się stać faktem, a nasza muzyka będzie częściej odtwarzana. Dodatkowo przydaje się także wyszukiwanie w serwisie innych artystów, tworzących zbliżoną muzykę do naszej. Warto ich obserwować i śledzić aktywność, bo to mogą być ciekawe podpowiedzi dla naszej aktywności.
Aktywność w mediach społecznościowych
Internet naturalnie obecnie rządzi szeroko rozumianą promocją, także w przypadku muzyków. Musimy więc bezwzględnie zadbać o aktywność na platformach społecznościowych. Koniecznie powinniśmy mieć osobne konta jako artyści na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Tam, poprzez interakcję z fanami i publikowanie treści dotyczących swojej aktywności, mamy możliwość całkiem sprawnego wypromowania swojej twórczości. Trzeba także pamiętać, że konkurencja jest bardzo duża, ważne więc, aby wytrwać w tym procesie długotrwałej promocji.