Wyobrażasz sobie pracę bez e-maila? W przypadku stanowisk biurowych poczta elektroniczna jest praktycznie obowiązkowa. Niestety równie nieuniknione jest ciągłe otrzymywanie niechcianych reklam. Ale czy aby na pewno? Może jest jakiś skuteczny sposób, by zmniejszyć ilość SPAM-u? Oczywiście, że tak! Chociaż wymagana będzie pewna doza cierpliwości i ostrożności. Z góry powiedzmy też szczerze, że niemożliwe jest całkowite pozbycie się SPAM-u, ale realne zredukowanie liczby reklamowych maili jest jak najbardziej wykonalne.

Wypisuj się z list

Krok numer jeden to wypisywanie się z list mailingowych. W jaki sposób zmniejszyć ilość SPAM-u? Korzystając z linka, który powinien się znajdować w każdej reklamowej wiadomości na dole strony i który pozwala na usunięcie swojego adresu z bazy mailingowej. Taki odnośnik znajdziesz w zdecydowanej większości reklamowych maili. Czasem wystarczy kliknięcie, innym razem trzeba wejść na podaną stronę i ręcznie wpisać własny adres, a następnie zatwierdzić wybór. Wykonuj tę czynność regularnie, a powinieneś zauważyć, że ilość SPAM-u systematycznie maleje.

To dobry sposób, by zmniejszyć ilość SPAM-u ponieważ… na część tych list sam się zapisałeś, a zgodnie z prawem i zdrowym rozsądkiem adresat powinien dać Ci możliwość niewyrażenia zgody na wysyłkę. Twoja wcześniejsza zgoda nie musi być przecież wieczna. Poza tym, ktoś mógł złośliwie podać Twój mail do newslettera, którego nie chcesz. Niestety zdarza się również, że Twój mail trafia do nielegalnych baz, które są sprzedawane na czarnym rynku. Wielu SPAM-erów właśnie z nich korzysta. Jednak bez obaw – wypisanie się jest często skuteczne nawet w tym wypadku.

Segreguj wiadomości

SPAM przeszkadza głównie wtedy, gdy zaśmieca skrzynkę główną. Gdy trafia od razu do śmieciowego folderu z niechcianymi reklamami, po prostu się nim nie przejmujesz. A więc w jaki sposób zmniejszyć ilość SPAM-u? Za każdym razem, gdy dostaniesz wiadomość, której nie chcesz, po prostu ręcznie przenieś ją do SPAM-u. Jeżeli dostaniesz kolejne maile z tego samego adresu, Twoje filtry antyspamowe powinny już same wychwycić wiadomość i przenieść ją gdzie jej miejsce.

Spamerskie wiadomości możesz też przenosić do innych zakładek, typu „Oferty” czy „Społeczności”. Na pewno będą tam mniej zauważalne niż w oknie głównym.

Używaj „śmieciowego” maila

W jaki sposób zmniejszyć ilość SPAM-u? Kolejną dobrą metodą na unikanie niechcianych wiadomości jest podawanie „śmieciowego” maila tam, gdzie nie musisz wpisywać oficjalnego adresu. Na przykład, gdy rejestrujesz się na branżowe forum i e-mail jest potrzebny tylko do rejestracji, używaj innego adresu niż tego, który służy Ci do pracy lub na co dzień. Możesz założyć specjalny adres, który będziesz podawać we wszystkich mniej istotnych formularzach. Jeżeli okaże się, że ktoś nadużyje Twojego zaufania i wykorzysta maila do wysyłania niechcianych treści, nie będzie Ci to przeszkadzać, bo i tak wszystkie reklamy trafią do „śmieciowej” skrzynki.

Uważaj na co się zgadzasz

Wielu użytkowników nie zdaje sobie sprawy, że zmniejszenie ilości SPAM-u nie byłoby konieczne, gdyby wcześniej sami nie godzili się na otrzymywanie reklamowej poczty. Niestety internauci przyzwyczaili się do automatycznego klikania wszystkich zgód. Czasem nawet tych, które wcale nie były niezbędne do rejestracji. To najprostszy sposób, by wyrazić „chęć” otrzymywania maili reklamowych. A więc uważaj na co się godzisz i podczas rejestracji zatwierdzaj wyłącznie treść regulaminu. Zgody marketingowe konsekwentnie omijaj, a ilość SPAM-u będzie mniejsza.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here