Początki są zawsze trudne – wiemy o tym. Ale Twój pierwszy raz z email marketingiem nie musi być taki skomplikowany! Sprawdź, jak rozpocząć swoją przygodę z wysyłką e-wiadomości i przyciągać nimi wiernych klientów.

Dlaczego warto postawić na email marketing?

Email marketing jest niezwykle skutecznym narzędziem w rękach sprawnego marketera – sama wysyłka nie kosztuje zbyt dużo, a wiadomość trafia wprost do odbiorcy. Wystarczy porównać mailingi do reklamy w telewizji: zapłacisz za nią fortunę (zarówno za stworzenie, jak i samą emisję), a i tak nie wiesz, czy osoby z Twojej grupy docelowej ją zobaczą.

Jak zbudować swoją bazę kontaktów?

Jeśli chcesz zacząć wysyłać swoim klientom wiadomości drogą mailową, to… potrzebne Ci będą ich adresy. Zawsze, niezależnie od branży, podstawą jest rozbudowana baza kontaktów.

Jeśli nie masz jeszcze bazy (lub jest ona skromna), to najlepszym sposobem jest jej samodzielna budowa. Zacznij od wstawienia na swojej stronie www formularza zapisu do newslettera, dodaj taką informację również do swojej stopki mailowej. Jeżeli udostępniasz wartościowe treści – nie rób tego za darmo, a właśnie za podanie danych, w tym adresu mailowego.

Możesz także skorzystać z możliwości wysyłki mailingu przez bazy zewnętrzne. Im lepiej dopasowana będzie taka baza do Twojej grupy docelowej, tym bardziej wartościowe kontakty masz szansę zebrać! Niemniej jednak wracamy do punktu wyjścia: potrzebna jest wiedza o tym, co zainteresuje Twoich potencjalnych klientów. I co zachęci ich do zapisania się do Twojej bazy.

Działaj z głową i zgodnie z planem!

Jeśli prowadzisz firmę, to wiesz, że do wszystkich działań najlepiej jest mieć dobrze przygotowany plan. Dlatego zanim zaczniesz wysyłać maile, stwórz strategię email marketingową. Zastanów się, kim są osoby w Twojej grupie docelowej, w jakich godzinach mogą sprawdzać skrzynkę mailową, jakie treści ich zainteresują.

Żeby email marketing się sprawdził i w Twojej firmie, warunek jest jeden: potrzebna jest wiedza. Najlepiej jest ją pozyskiwać wprost od ekspertów – specjalne i dedykowane Twoim potrzebom szkolenie email marketing sprawi, że każda zainwestowana złotówka się zwróci. I to co najmniej kilkukrotnie!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here