Każdy właściciel strony internetowej tworzy ją po to, by skupić wokół siebie jak największą ilość odbiorców. Zdaje sobie bowiem sprawę z tego, że są oni jego potencjalnymi klientami. Przedstawiamy skuteczne sposoby na generowanie ruchu na stronach www.
Social media
Obecność firm i marek w mediach społecznościowych jest w dzisiejszych czasach czymś, bez czego nie sposób się obejść. Dopóki nie zdecydujemy się skorzystać z płatnych form promocji, social media mogą być darmowym sposobem na zwiększanie ruchu na stronie internetowej. Udostępnianie nowych postów na firmowym blogu, nowości w asortymencie itd. pozwalają generować ruch z profilu w portalu społecznościowym na witrynę internetową. Jeśli zaś postanowimy przeznaczyć budżet na działania reklamowe w social mediach (oferowane np. przez Facebooka, Instagrama, Linkedin), w krótkim czasie może się okazać, że zarówno na nasz firmowy fanpage, jak i na naszą stronę www zawitało mnóstwo nowych odbiorców – potencjalnych klientów.
Współpraca z influencerami
Influencer marketing staje się coraz popularniejszym sposobem na docieranie marek do nowego audytorium. Internetowi liderzy opinii skupiają wokół siebie mnóstwo oddanych fanów, którzy w szybki sposób, za ich pośrednictwem, mogą stać się naszymi klientami. Wystarczy we współpracy dać influencerowi trochę swobody, by ten – argumentami, które najbardziej do nich trafią – przekonał swoich odbiorców do naszego produktu czy usługi. Dzięki wpływowym internautom, ruch na naszej stronie internetowej może znacznie się zwiększyć i to w bardzo krótkim czasie.
Marketing w wyszukiwarkach
SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach, to jeden z najczęściej stosowanych sposobów na generowanie ruchu na strony internetowe. Odpowiednie połączenie płatnych działań PPC, np. Google AdWords z organicznymi działaniami SEO (pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW), mogą sprawić, że internauta poszukujący informacji na dany temat w mgnieniu oka trafi właśnie na naszą stronę internetową. Warto zadbać o oba elementy SEM, by już niebem nasza witryna znalazła się na szczytach wyników wyszukiwania.
Notyfikacje web push
Powiadomienia web push zjednują sobie coraz więcej zwolenników – zarówno wśród wydawców stron internetowych, jak i samych odbiorców. Te małe, prostokątne powiadomienia, pojawiające się w rogu ekranu komputera czy też urządzenia mobilnego, pozwalają generować w krótkim czasie bardzo duży ruch na strony www, a w dodatku często mogą zastąpić posiadanie kosztownej w stworzeniu, utrzymaniu i rozwijaniu aplikacji mobilnej. Są bardzo skuteczne zarówno pod względem dostarczalności, jak i klikalności, dzięki czemu stają się synonimem efektywnych kampanii marketingowych. Na rynku pojawiają się już rozwiązania typu web push, skrojone na miarę oczekiwań właścicieli stron internetowych. Jednym z najbardziej popularnych pozostaje polska platforma web push PushPushGo.com.