E-commerce

Internet to przyszłość handlu. Wiedzą o tym wszystkie osoby specjalizujące się w marketingu oraz biznesie. Od kilku lat obserwujemy bardzo wyraźny ruch polegający na przenoszeniu aktywności sprzedażowej do sieci. Dotyczy to sklepów o różnym profilu oraz różnych branż. Wbrew pozorom, sprzedaż internetowa nie jest tak trudna jak mogłoby się wydawać. Tym bardziej, że z pomocą przychodzą nam specjaliści od e-commerce – czyli właśnie do sprzedaży w sieci. Zapraszamy do krótkiego wprowadzenia w ten temat, w którym podpowiemy – w czym tkwi wyjątkowość sprzedaży internetowej oraz jak się za to zabrać.

Handel internetowy w Polsce

Zgodnie ze statystykami, prawie połowa polskich internautów korzysta ze sprzedaży internetowej za pomocą różnych przeglądarek. Do najpopularniejszych należą witryny handlowe, giełdy, portale aukcyjne. Portale te oferują możliwość szybkiego sfinalizowania transakcji oraz przeglądania setek lub nawet tysięcy interesujących nas produktów.

Roczne wydatki statystycznego Polaka na zakupy w internecie wynoszą ponad 2,5 tysiąca złotych. Szacunki dotyczące roku 2020 wskazywały, że obrót całkowity wyniesie około 70 miliardów. Już teraz jednak wiemy, że obrót ten będzie większy – na skutek rozwoju epidemii rok 2020 jest rokiem „handlu internetowego”.

Zakupy z domu, z pracy, z biura – e-commerce w praktyce

By sprzedaż przebiegała w sposób zadowalający, stosuje się różnego typu działania i formy internetowej aktywności. Mowa przede wszystkim o akcjach promocyjnych, rabatach, zniżkach oraz innych formach „cięcia cen”. Są to główne narzędzia uzupełniające działanie sklepu internetowego.

Często e-handel staje się głównym kanałem dystrybucji oferowanych towarów lub usług. Dotyczy to sklepów różnych branż, które przed paroma miesiącami nie podejrzewały się konieczności przeniesienia w internet. Wymienić należy między innymi sklepy odzieżowy, sklepy elektroniczne, sklepy ze sprzętem użytkowym oraz wyposażeniem mieszkań. Obecnie, handel w internecie staje się dla nich głównym kanałem kontaktu z potencjalnymi odbiorcami.

Odmiany handlu internetowego

W e-commerce wyróżnia się 3 ogólne rodzaje handlu – bezpośredni, pośredni oraz hybrydowy. Różnią się one sposobem zaangażowania internetu w przeprowadzenie konkretnych działań.

Handel bezpośredni w całości zachodzi w internecie. Obejmuje te działania, które rozpoczynają się od przeglądania oferty sklepu, złożenia zamówienia, jego opłacenia oraz sfinalizowania. Z handlem pośrednim mamy do czynienia, gdy większość transakcji obsługiwana jest przez internet, jednak dostawa wymaga zastosowania metody tradycyjnej. Handel hybrydowy łączy elementy obu poprzednich.

Gdzie szukać pomocy w e-commerce?

Wszystkim przedsiębiorcom poszukującym sprawdzonych i zaufanych specjalistów od handlu w sieci, polecamy kontakt z firmą X-Coding, dostępną pod adresem: https://x-coding.pl/ecommerce/. X-Coding to grupa osób doświadczonych w handlu internetowym, opracowująca indywidualne narzędzia sprzedaży dla swoich klientów. Należą do nich: projektowanie treści graficznych i pisanych, zarządzenia strategią sprzedażową wdrażanie rozwiązań B2B, B2C oraz rozwiązań mobilnych. Z usług X-Coding korzystają zarówno małe sklepy internetowe jak i właściciele dużych spółek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here