Rozwiązania tworzone w ramach marketingu internetowego mają na celu budowanie pozycji firmy w wyszukiwarce. Wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania przyczynia się do zwiększenia rozpoznawalności, a ta z kolei skutkuje wzmożonym ruchem na stronie i konwersją. To od wyniku wyszukiwania zależy to, czy użytkownik zobaczy ofertę. Może być ona przedstawiona w dwojaki sposób: w postaci naturalnych wyników lub reklamy umieszczonej w ich pobliżu. Zarówno organiczne, jak i sponsorowane linki oddziałują na decyzję konsumentów. Jednak to nie jedyne czynniki wpływające na widoczność. Kampanie Google Ads, które powstają przy użyciu najskuteczniejszego narzędzia reklamowego, dają możliwość efektywnego reklamowania firmy w Internecie.
Skuteczna promocja, czyli jaka?
Dróg dotarcia do konsumenta w Internecie jest wiele, a jedną z nich jest reklama. Ścieżka zakupowa klienta, bez względu na miejsce jej finału (sklep w lokalizacji fizycznej lub sprzedaż online), rozpoczyna się od wyszukiwarki. Jest to pierwszy punkt styku konsumenta z ofertą. Firmy już z poziomu wyszukiwarki są w stanie przekazać najważniejsze informacje o produkcie, czyli nazwę i cenę wraz ze zdjęciem, przenosząc użytkownika po kliknięciu, bezpośrednio na stronę z ofertą. Przedsiębiorcy chcący skutecznie reklamować swoją firmę, powinni zacząć od wyszukiwarki i poznania systemu reklamowego, oferowanego przez najpopularniejszą z nich – Google.
Kampanie Google Ads
Reklama Google, w zależności od wybranego celu, ma skłonić użytkowników do określonych zachowań, którymi mogą być: wizyta w sklepie stacjonarnym lub na stronie internetowej i wykonanie określonego działania (np. wypełnienie formularza kontaktowego) czy kontakt telefoniczny z firmą. Kampanie Google Ads mogą przybierać różne formaty. W ramach możliwości reklamowych od Google, firma może zbudować przekaz w formie reklamy tekstowej, graficznej, video oraz kampanii produktowych, a także reklamy prezentowanej na poczcie Gmail. Reklama nie pojawia się jedynie w wynikach wyszukiwania Google, ale również partnerów, ponadto obok wyników Google Play, w Zakupach i Mapach Google. Narzędzie nie ogranicza obszaru terytorialnego reklamy, a nawet więcej – to firma decyduje, gdzie chce ją wyświetlić, wybierając zasięg lokalny lub globalny.
Zalety reklamy
Decydując się na korzystanie z narzędzia Google, zyskujemy pewność, że nie zostaną naliczone dodatkowe koszty. Reklama rozliczana jest w systemie PPC, a więc płatność następuje w momencie wykonania przez użytkownika konkretnego działania. Otrzymujemy również możliwość ustalenia miesięcznego limitu budżetu – nie zapłacimy więcej, niż z góry określona stawka, a kampania może zostać w każdej chwili wstrzymana. Google Ads jest systemem elastycznym, który pozwala na targetowanie reklamy i monitorowanie skuteczności wdrażanych rozwiązań. Korzystamy również z zasięgu wyszukiwarki Google, która w Polsce nie ma sobie równych. Sklep internetowy w ramach kampanii remarketingowych jest w stanie nawiązać ponowny kontakt z użytkownikami, którzy napotkali problemy na ścieżce zakupowej, skutecznie zachęcają ich do ponownego wejścia na stronę i sfinalizowania transakcji.
Działania wspierające kampanie Google Ads
Reklamy pojawiają się w płatnych wynikach wyszukiwania, ale zapewnienie stronie widoczności w organicznych wynikach wymaga również innego podejścia. Rozwiązaniem wzmacniającym kampanie Google Ads jest pozycjonowanie. Dopiero łącząc reklamę z optymalizacją strony możemy mówić o maksymalnej skuteczności. Działania tego typu określane są jako SEM – marketing w wyszukiwarkach. Warto mieć na uwadze, że Internet jest medium złożonym, a każdy użytkownik ma szansę stać się klientem, dlatego warto korzystać z więcej, niż jednej płaszczyzny komunikacji. Dodatkową aktywnością, ale równie istotną, jest prowadzenie social media. Wybór kanału społecznościowego powinien być warunkowany typem działalności firmy, specyfiki branży i nastawiony na realizację celu biznesowego. Przykładowo, firmy koncentrującej się na pozyskiwaniu kontrahentów nie może zabraknąć na platformie biznesowej, jaką jest LinkedIn. Natomiast sprzedając w e-commerce, warto zastanowić się nad kanałem umożlwiającym prezentację produktu (np. Facebook, Instagram).
Zapytaj o ofertę: https://www.ideoforce.pl/oferta/performance-marketing/google-ads/