Istnieje wiele sposobów, aby dotrzeć do klienta w tych dniach. Między mediami społecznościowymi, reklamami wyświetlanymi i bezpośrednimi biuletynami e-mailowymi, możliwości są niemal nieograniczone. A także przytłaczające. Jak wybrać, na którym kanale marketingowym się skupić?
Marketing internetowy istnieje już od kilkunastu lat. Podobnie zresztą jak mailing reklamowy, choć na początku otrzymywanie wiadomości było nowością, nasze skrzynki odbiorcze są obecnie nimi przepełnione. Próba rozróżnienia, co jest potrzebne, a co jest śmieciem, jest wyzwaniem. Marketerzy pracujący z pocztą elektroniczną nieustannie starają się, aby to właśnie ich wiadomości były tymi, które otwierasz.
Co to jest mailing reklamowy?
Email newsletter jest cyfrową komunikacją wysyłaną przez firmę do jej listy subskrybentów. Często korzysta się z oprogramowania i szablonu newslettera, który zazwyczaj wysyłany jest zgodnie z ustalonym harmonogramem. Firmy używają email newsletterów z różnych powodów, między innymi, aby:
- Ogłaszać wyprzedaże i rabaty
- Informować o nowościach i aktualizacjach w firmie
- Podsumować opublikowane historie i treści
- Przekonywać klientów do płatnego poziomu lub subskrypcji
- Pielęgnować leady
- Zatrzymać obecnych klientów
Marketing internetowy — ciekawostki
W badaniu z 2020 roku aż 81% marketerów B2B wykorzystało biuletyny e-mailowe do marketingu treści w ciągu ostatnich 12 miesięcy. To samo badanie wykazało również, że 87% marketerów B2B identyfikuje email jako jeden z ich najlepszych darmowych kanałów dystrybucji organicznej.
Zalety i wady newsletterów emailowych w marketingu
Marketing wielokanałowy to strategia, która obejmuje wiele kanałów i platform z indywidualnym przekazem. Email marketing jest tylko jednym z tych kanałów, które możesz wykorzystać w podejściu wielokanałowym. Jak w przypadku każdego kanału marketingowego, istnieją plusy i minusy korzystania z niego.
Zalety newsletterów w marketingu
- Oszczędność pieniędzy: Jeśli chodzi o inwestycje, istnieje szeroki wybór oprogramowania do obsługi poczty elektronicznej, od darmowego do całkiem drogiego.
- Łączy Cię z Twoimi klientami: 59% klientów twierdzi, że e-maile marketingowe wpływają na ich decyzje zakupowe, a 50,7% z nich dokona u nich zakupu przynajmniej raz w miesiącu. Biuletyny e-mail utrzymują bezpośredni kontakt z obecnymi klientami i docierają do nowych.
- Mierzalna wydajność: Dla każdego wysłanego newslettera e-mailowego generowane są statystyki. W zależności od narzędzi, z których korzystasz, możesz sprawdzić, jak wypadła każda wysyłka lub uzyskać metrykę dla poszczególnych subskrybentów. Dzięki łatwo dostępnym wskaźnikom otwarć i kliknięć możesz porównać swoje wyniki do średniej w Twojej branży.
- Napędza ruch: Biuletyny e-mail są w zasadzie kolejnym sposobem dystrybucji istniejących treści. Jeśli jesteś wydawcą, wysyłanie najlepszych historii spowoduje wzrost ruchu na Twojej stronie. Jeśli jesteś firmą B2C, ogłaszanie sprzedaży napędza klientów do zakupów na Twojej stronie.
Wady newsletterów w marketingu
- Zajmuje czas, aby się nauczyć i stworzyć: Każdy nowy kanał marketingowy ma krzywą uczenia się. Zajmie ci to czas, aby zbadać oprogramowanie, zaplanować zawartość i zaprojektować emisję.