Uniwersalny przepis na sukces w marketingu nie istnieje, tak samo jak w każdej innej branży. Być może dlatego jest to ten obszar biznesu, który zaliczyć można do tych najbardziej wymagających, często sprawdzający umiejętności zarówno analityczne strategiczne, jak też komunikatywne. Istotne znaczenie dla powodzenia w marketingu ma jednak dobrze skonstruowany plan, czyli tzw. strategia.

Wyjść z ukrycia i poszukać partnera biznesowego

Zapewne wielu przedsiębiorców przyzna, że ma już swojego partnera biznesowego i to często niejednego. W przypadku marketingu ważne jest, aby mieć również takiego, który będzie wspierał nasze działania ukierunkowane na wzrost rozpoznawalności w sieci i budowanie naszego pozytywnego wizerunku. Potrzebna jest więc osoba wpływowa, przekonująca, charyzmatyczna, obeznana i będąca autorytetem dla wielu użytkowników Internetu. To cechy, które można przypisać influencerowi. Kim on właściwie jest i jaką rolę odgrywa we współczesnym marketingu?

Influencer, czyli osoba wpływowa

Influencerzy to dzisiaj jedni z najważniejszych partnerów firm działających w przestrzeni internetowej. Coraz więcej firm, coraz więcej treści, coraz więcej użytkowników – Internet rośnie siłę z każdym kolejnym rokiem, a wraz z nim marketing internetowy.

Internauci poszukując informacji na temat produktów, usług czy też konkretnych firm najbardziej ufają innym, nie bezpośrednio sprzedawcom czy usługodawcom. Powinni być tego w pełni świadomi przedsiębiorcy, którzy wierzą, że są w stanie przekonać do siebie każdego klienta. Okazuje się, że skuteczniejszą strategią jest współpraca z influencerami, czyli osobami z darem przekonywania, cieszący się dużym zaufaniem wśród odbiorców, poruszający różne tematy, potrafiący zainteresować i zainspirować. To najczęściej blogerzy, z którymi firmy nawiązują współpracę i tak promują siebie oraz swoje produkty. W ten sposób powstał influencer marketing.

Influencer marketing został zainicjowany w wyniku ograniczenia skuteczności klasycznych narzędzi marketingowych, jak display czy banery. Opiera się na rozpoznawalności i popularności innych osób, których angażujemy w naszą promocję. Należą do nich właścicieli znanych blogów, vlogów czy popularnych kont w mediach społecznościowych. Ta dziedzina marketingu jest szczególnie często polecana, jak również wykorzystywana w strategiach marketingowych tworzonych przez doświadczonych menadżerów i dostawców kompleksowych rozwiązań marketingowych, jak np. adnext.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here